NPC a kolektívny rozum
NPC je skratka pre "non-playable character" (nehrateľná postava), čo sa používa ako metafora na opis osoby, ktorá sa vníma ako niekto, kto postráda nezávislé myslenie alebo kritické uvažovanie. Tento výraz pochádza z videohier, kde NPC sú postavy ovládané umelou inteligenciou namiesto hráčov. Ľudia s "NPC správaním" často vyzerajú, akoby im chýbalo vlastné myslenie a logika, keď ide o ich presvedčenia a činy. Takíto ľudia sa často opisujú ako prázdne nádoby, ktoré postrádajú ľudské kvality, a pôsobia, akoby boli súčasťou kolektívneho vedomia, známeho aj ako "kolektívny rozum".
Kolektívny rozum je pojem, ktorý sa vzťahuje na zjednotené myslenie a názory skupiny ľudí, ktorá funguje ako jeden celok. Tento koncept sa často objavuje vo fiktívnych príbehoch, ako napríklad v seriáli Stranger Things, kde je "Mind Flayer" entita, ktorá ovláda skupinu ľudí cez psychické spojenie, čím vytvára kolektívne vedomie.
Štúdie ukazujú, že parazity, ako napríklad Toxoplasma gondii, môžu ovplyvňovať správanie ľudí a spôsobovať zmeny v ich osobnosti, zvyšovať agresivitu, rizikové správanie a dokonca viesť k duševným poruchám. Niektorí veria, že práve parazitárne infekcie môžu byť jednou z príčin "NPC správania", pretože môžu ovplyvňovať kognitívne funkcie, ako je rýchlosť spracovania informácií, pamäť, pozornosť a schopnosť kriticky myslieť.
Biblia tiež hovorí o nečistých zvieratách, ktoré sú nositeľmi nebezpečných parazitov, a varuje pred ich konzumáciou. Dodržiavanie Božích prikázaní, vrátane pôstu, sa považuje za spôsob, ako sa chrániť pred týmito parazitmi a udržať telo čisté.
Viac vo videu (po anglicky)