oldakrZZrkadlo

18.10.2024

Zrkadlo je hladký, lesklý povrch, ktorý odráža svetlo a umožňuje vytvorenie obrazu objektov pred ním. Najčastejšie je vyrobené zo skla pokrytého tenkou vrstvou striebra alebo iného reflexného materiálu.

Základné Vlastnosti Zrkadla

1. Odraz a Obraz

Hlavná funkcia zrkadla spočíva v odraze svetla, čím vytvára obraz.

2. Kopírovanie (Opakovanie)

Zrkadlo nevytvára nič nové, ale len reprodukuje to, čo už existuje pred ním. Obrazy v zrkadle sú kópie, ktoré môžu byť považované za bezduché napodobňovanie. Týmto spôsobom sa zrkadlo stáva symbolom stagnácie a nedostatku originality, kde všetky výsledky a variácie vyplývajú iba z predchádzajúcich foriem, ktoré sú opakované. Tento aspekt zrkadla nás vedie k zamysleniu nad hodnotou autenticity a schopnosťou tvoriť niečo originálne, čo prekračuje rámec jednoduchého napodobňovania.

3. Ilúzia (Klam)

Obraz v zrkadle je len zdanie. Objekt, ktorí sa javí v zrkadle nie je skutočný ani prítomný v priestore za zrkadlom, Jeho existencia je závislá od svetla a objektov pred zrkadlom.

4. Plochosť

Zrkadlo zobrazuje len 2D obraz; nemá hĺbku, 3. dimenzia je zdanlivá rovnako ako objekty v zrkadle

5. Povrchnosť

Zrkadlo odráža len povrch objektov ale neukazuje ich vnútornú podstatu.

6. Inverzia (Prevrátenie)

Zrkadlo prevracia smer (priestor) a poradie (čas), čo znamená, že pravá strana objektu sa zobrazuje na ľavej strane obrazu a naopak. Keď je zrkadlo vo vodorovnej polohe, to čo je dole sa javí ako hore a to čo je hore sa javí ako dole. Prví sú poslední a poslední sú prví, svet v zrkadle je hore nohami a postavený na hlavu.

7. Utajenie

Zrkadlo neukazuje odvrátenú (skrytú) stranu objektov. Niektoré objekty môžu zakrývať iné.

8. Hologram

Zrkadlo predstavuje holografický princíp, ktorý hovorí, že každý jeho malý kúsok obsahuje informáciu o celku. Ak rozbijeme zrkadlo, každý jeho úlomok bude stále odrážať celý svet, podobne ako v holograme, kde každý fragment nesie obraz celku.

Symbolika a Význam Zrkadla

Zrkadlo sa často používa ako symbol sebapoznania, reflexie a introspekcie. V literatúre a umení môže zrkadlo reprezentovať pravdu aj ilúziu alebo falošné hodnoty. Zrkadlo tiež vyjadruje koncept duality — vzťah medzi skutočným a iluzórnym, medzi vonkajšou a vnútornou realitou.

V psychológii a filozofii môže zrkadlo predstavovať proces vnímania a spôsob, akým jednotlivci vidia seba samých a svoj svet. Týmto spôsobom zrkadlo slúži nielen ako fyzický objekt, ale aj ako metafora pre hlboké psychologické a filozofické koncepty.

Dualita

Dualita je filozofický koncept, ktorý opisuje existenciu dvoch protikladných, ale navzájom sa doplňujúcich síl. Je to rozdelenie medzi dvoma polaritami, ktoré definujú mnohé aspekty života, prírody a vnútornej psychológie. Zrkadlo predstavuje dualitu reality a ilúzie. Pôvodný objekt je skutočný, zatiaľ čo jeho odraz je len prevráteným obrazom. Matrix je krajina za zrkadlom. Keď sa v Matrixe pozeráme do zrkadla, zdá sa nám, že hmotné telo je skutočné a obraz v zrkadle je neskutočný nehmotný duch. Lenže my sme za zrkadlom. To čo vnímame je prevrátená realita v Matrixe; Skutočný je Duch za zrkadlom a hmotné telo je Jeho iluzórny obraz v Matrixe. 

Nekonečný cyklus

Keď sú dve zrkadlá umiestnené oproti sebe, odrážajú svetlo tam a späť medzi sebou. Tento efekt vytvára Zdanie (Ilúziu) nekonečného opakovania a cyklu.

Keď sa svetlo odrazí od prvého zrkadla, dopadne na druhé zrkadlo a odrazí sa späť. Tento proces sa opakuje mnohokrát, pričom každé odrazenie vytvára nový obraz pôvodného objektu. Pozorovateľovi, ktorý sa nachádza medzi týmito dvoma zrkadlami, sa zdá, že sa vytvára nekonečné množstvo obrazov, ktoré sú umiestnené do hlbokého priestoru. Tieto obrazy sa nekonečným odrážaním stávajú stále menšími, preto sa zdá, že sú ďalej od pozorovateľa, čím vytvárajú dojem, že sa nekonečne rozširujú.

Tento efekt je často interpretovaný ako symbol nekonečna, cyklického času alebo opakujúcich sa vzorcov.  Tento nekonečný cyklus je fascinujúcim príkladom toho, ako jednoduchý fyzikálny jav môže mať široké filozofické a psychologické dôsledky.

Vesica Piscis ∞

Vesica Piscis je geometrický tvar, ktorý vzniká, keď sa dve rovnaké kružnice prekrývajú a ich stredy sa nachádzajú na obvode druhej. Tento tvar vyzerá ako symbol ∞. Názov "vesica piscis" v latinčine znamená "rybý mechúr", čo je odkaz na mandľový tvar ktorý vzniká ako prienik dvoch kruhov tohto geometrického útvaru. 

Vesica Piscis symbolizuje spojenie dvoch kruhov reprezentuje dualitu a spojenie protikladov, ako sú muž a žena alebo duchovný a hmotný svet. Toto spojenie ukazuje na proces stvorenia. Dve entity sa spájajú, aby vytvorili niečo nové, čo odráža ich kombináciu. Tretí prvok, Dieťa, ktoré vzniká z dvoch, symbolizuje synergický efekt, kde je výsledok viac než len súčet jednotlivých častí. Tento model sa dá uplatniť nielen na biologické procesy, ale aj na kreatívne a mentálne spojenia, kde sa dve myšlienky zlučujú do novej koncepcie.

Geometria Matrixu

Z geometrického hľadiska je Vestica Piscis výsledkom osovej súmernosti teda zrkadlenia. Druhý kruh je odrazom prvého kruhu, s ktorým je osovo súmerný, pričom os súmernosti predstavuje obojstranné zrkadlo. Vesica Piscis je symbol pôvodu a stvorenia, pretože v tomto tvare sa nachádzajú základy mnohých ďalších geometrických tvarov a je to skutočne základný geometrický tvar, ktorý zohráva dôležitú úlohu pri vytváraní “Kvetu života”, jedného z najznámejších symbolov v “posvätnej” geometrii.

Kvet života je zložený z viacerých prekrývajúcich sa Vesica Piscis, čím vytvára komplexný a harmonický geometrický vzor. 37 kruhov Kvetu života v sebe obsahuje geometrický systém nazývaný Metatronova Kocka, ktorý predstavuje štruktúru vesmíru a interakcie všetkých životných foriem. Obsahuje všetkých päť platonských telies a mnohé ďalšie geometrické tvary, čo ukazuje na prepojenosť všetkého, čo existuje v Matrixe. Každé Platónske teleso má rovnaké steny, ktoré sú pravidelné mnohouholníky.

Zrkadlenie je mocný nástroj na vytváranie rôznych geometrických transformácií. Geometrické transformácie pomocou zrkadlenia sú kľúčovým konceptom v geometrii. Pomocou týchto transformácií môžeme manipulovať s tvarmi a vytvárať rôzne vizuálne efekty

 1. Osová súmernosť (zrkadlenie)

Určte priamku ako os, cez ktorú chcete zrkadliť  Pre každý bod pôvodného objektu, nakreslite kolmicu na os a nájdite bod, ktorý je od osy rovnako vzdialený, ale na opačnej strane. Takto získate obraz pôvodného objektu, ktorý je zrkadlený cez danú os. 

Stredovo súmerný objekt je osovo súmerný cez ľubovoľnú os ktorá prechádza stredom súmernosti.

2. Rotácia (otáčanie)

Ak zrkadlíte objekt cez dve osy, ktoré zvierajú uhol, efektívne dosiahnete rotáciu objektu okolo priesečníku osí. Najprv zrkadlíte objekt cez jednu os, potom zrkadlíte výsledok cez druhú os, pričom obidve osi prechádzajú bodom, ktorý slúži ako stred rotácie. Uhol medzi osami určuje uhol rotácie. 

3. Translácia (pohyb)

Transláciu môžete simulovať použitím dvoch paralelných (rovnobežných) osí zrkadlenia. Zrkadlením objektu cez prvú os a následne cez druhú os (ktoré sú rovnobežné) sa obraz objektu posunie o vzdialenosť rovnú vzdialenosti medzi osami.

4. Škálovanie (zväčšenie alebo zmenšenie)

Škálovanie pomocou zrkadlenia nie je priamo geometrický proces, ale môžete vytvoriť ilúziu zmenšovania alebo zväčšovania objektu posunutím zrkadla. Zmenou vzdialenosti zrkadla od objektu dosiahnete efekt, kde sa obraz zväčšuje alebo zmenšuje. Ak zrkadlo priblížite k objektu, jeho obraz sa zdá byť väčší; ak ho vzdialite, obraz sa javí menší.

5Kaleidoskopické vzory

Zrkadlenie cez viaceré osy môže vytvoriť kaleidoskopické efekty. Ak umiestnite niekoľko zrkadiel pod rôznymi uhlami, získate rozmanité a súmerné opakujúce sa vzory, ktoré sú výsledkom mnohonásobného zrkadlenia pôvodného objektu.

6. Fraktály

Kombináciou škálovania a opakovania môžete vytvoriť fraktálne vzory, kde sa rovnaké tvary opakujú v rôznych mierkach. 

Spojenie dvoch kruhov, ktoré sa prekrývajú a vytvárajú nový tvar Vesica piscis môžme sambolicky zapísať ako” o + o = ∞”,  kde “o predstavuje 1” kruh a “∞ predstavuje 2” spojené kruhy a zároveň nekonečný potenciál zrkadlenia. Číselný ekvivalent tohto geometrického zobrazenia je "1 + 1 = 2" ako proces zrkadlenia a spájania dvoch rovnakých prvkov “1” do nového celku predstavovaného novým symbolom “2”.  

Jednoduchým príkladom fraktálu je Fibonacciho postupnosť. Keď zoberieme nový prvok, č. 2 a pričítame ho predchádzajúcemu číslu 1 (1+2=3), a tento postup opakujeme (2+3=5), získame Fibonacciho postupnosť (1, 1, 2, 3, 5, 8, 13...) kde každé ďalšie číslo je súčtom dvoch predchádzajúcich čísel v postupnosti. Fibonacciho postupnosť je možné geometricky zobraziť ako špirálu, ktorá vytvára proporcie, ktoré sa často prejavujú v prírodných štruktúrach, napríklad v špirálach lastúr alebo usporiadaní listov na stonkách rastlín.

Fibonacciho postupnosť je rekurzívna, pretože každý ďalší člen je súčtom predchádzajúcich dvoch. Toto opakovanie a rozširovanie vzoru môže byť vnímané ako zrkadlenie, kde sa základné prvky neustále kombinujú a transformujú do nových foriem. Tak ako zrkadlo neustále odráža a opakuje to, čo je pred ním stojí, Fibonacciho postupnosť neustále vytvára nové hodnoty z tých predchádzajúcich. Týmto spôsobom sa tieto dva koncepty prepájajú a ukazujú, ako môže byť zrkadlenie a opakovanie základom pre vznik komplexných a harmonických vzorov, ktoré nachádzame v prírode a umení.

Transvestitní klauni

Tým, že parazit zrkadlí vonkajšie formy bez hĺbky alebo podstaty, vytvára karikatúru reality, ktorá je len povrchným odrazom niečoho, čo je skutočné. NPC sú karikatúrou Androgyna, ktorú vytvoril Parazit. Parazit je ako cyklický obraz v zrkadle, nemá vlastnú podstatu ani schopnosť originálneho prejavu, ale len reprodukuje to, čo už existuje v Matrixe. Parazit nemôže vytvárať nové identity alebo skutočné spojenie. Jeho existencia spočíva v opakovaní a napodobňovaní, čo vedie k absencii autenticity.

Pokus parazita o vytvorenie androgynnej bytosti je iluzórny, pretože sa nezakladá na skutočnej integrácii mužských a ženských aspektov Ducha, ale snaží sa o ich spojenie na povrchnej hmotnej úrovni. Tento obraz je odrazom snahy parazita získať moc nad tým, čo nemôže skutočne pochopiť ani vytvoriť. Muž a žena sú odrazy rôznych aspektov ducha. Zrkadlo nedokáže odrážať všetko súčasne, Hoci v realite existujú tieto aspekty v spojení, v zrkadle sa vždy odráža len jedna strana a druhá strana je od zrkadla Odvrátená a preto neviditeľná. 

NPC predstavujú povrchné interakcie. Prevrátené rodiny s prevrátenými vzťahmi, ktoré sú rovnako falošné ako vankúš predstierajúci tehotenstvo. Môžu mať naučené frázy alebo reakcie, ale tie neodrážajú skutočné emócie či hlboké myšlienky. Ich interakcie vedú k predurčenému výsledku, ktorý je v prospech väčšieho scenára divadelnej hry v réžii parazita, avšak postavy samy o sebe nemajú žiadnu agendu ani samostatnosť. Ich život napísal parazit, nemajú vlastný príbeh ani osobnosť, ktorá by ich odlišovala od iných. Sú ako klauni s neustálym namaľovaným falošným úsmevom. Môžu vyzerať šťastne alebo spokojne, ale len opakujú staré vtipy, ktoré už všetci počuli a dávno nie sú vtipné.

Paradox Zrkadla

Zrkadlo funguje ako nástroj, ktorý nám umožňuje vidieť seba samých, no jeho obraz je vždy prevrátený a plochý, čo môže viesť k nesprávnemu vnímaniu našich identít. Paradoxne, čím viac sa snažíme o sebapoznanie prostredníctvom zrkadla, tým viac riskujeme, že sa strácame v ilúzii a povrchnosti. Môžeme sa stať závislými na obraze, ktorý nám zrkadlo ponúka, a zabudnúť na hlbšie aspekty našej identity, ktoré sa nedajú zachytiť v odraze.

Tento paradox nás vyzýva, aby sme sa zamysleli nad tým, čo je skutočné a čo je len ilúzia, a ako naše vnímanie formuje naše chápanie seba a sveta okolo nás. Rozpoznať, že zrkadlo je len nástroj, ktorý odráža, ale nevytvára, je kľúčové pre naše duševné zdravie a sebapoznanie.

© 2023 - 2025 Patrick Khatim | Všetky práva vyhradené
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky